ولايتی: بنا ندارم به نفع کسی عقب نشينی کنم


در دومين روز از برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری  در تلويزيون دولتی ايران علی اکبر ولايتی، محمدرضا عارف و سعيد جليلی حضور داشتند. علی اکبر ولايتی در برنامه تلویزیونی خود گفته است که به نفع کسی کناره گيری نخواهد کرد.

علی اکبر ولايتی نامزد انتخابات يازدهمين دوره رياست جمهوری در برنامه گفت وگوی ويژه خبری از شبکه دوم تلويزيون دولتی ايران گفته است:« بنا ندارم به نفع کسی عقب نشينی کنم و تا آخر در صحنه خواهم ماند.»

علی اکبر ولایتی در انتخابات سال ۱۳۸۴ به نفع اکبر هاشمی رفسنجانی از نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرده بود.

علی اکبر ولايتی در خصوص برنامه های خود نيز گفته است:«دوره رياست جمهوری ۴ سال است که تقريبا ۱۴، صد روز است. بنا دارم هر  ۱۰۰ روز  يکبار گزارشی از عملکرد دولت را به مردم عرضه کنم. ۱۰۰ روز اول بسيار تعيين کننده است. مردم دچار مشکلات شديد معيشتی هستند و نمی توان به مردم گفت صبر کنيد چرا که مردم توقع معالجه برای مشکلات ايجاد شده را دارند.»

به گزارش مهر، علی اکبر ولايتی با اشاره به اين که «اگر رئيس جمهور شوم يک رابطه صحيح بين دولت و مجلس شکل می دهم» گفته است: «در صورتی که مردم من را به عنوان رئيس جمهور انتخاب کنند لايحه اصلاح بازار را به يک لايحه دو فوريتی تبديل می کنم.»

علی اکبر ولايتی به معرفی اعضای ستاد انتخاباتی خود پرداخته و گفته است:« برای اينکه تعامل خود را با مجلس نشان دهم افرادی چون آقای بروجردی رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی ، نهاونديان رئيس اتاق بازرگانی و انتظامی به عنوان فردی که ۵ نوبت از سوی مطبوعات انتخاب شده است را در تيم کاری خود بکار گرفتم. اين برآمدگان از صنوف مختلف جامعه حکايت از چشم اندازی می کند که رابطه خوبی بين مردم و دولت برقرار خواهد شد.»

در همين حال گزارش ها حاکی است که« جامعه اسلامی مهندسين»  که محمدرضا باهنر دبيرکلی آن را برعهده دارد از علی اکبر ولايتی حمايت کرده است.

به گزارش مهر،  يک عضو شوای مرکزی جامعه اسلامی مهندسين  گفته است که «جبهه پيروان خط امام و رهبری» نيز روز سه شنبه نظر نهايی خود را اعلام خواهد کرد.

« قطار دولت بايد سريعتر حرکت کند»

 گزارش ها حاکی است به دلیل این که ستاد سعید جلیلی نتوانسته بود به موقع «نقص فنی» برنامه تبلیغاتی وی را رفع کند، یکی از سخنرانی های سعید جلیلی از شبکه اول تلویزیون دولتی ایران پخش شد.

در اين سخنرانی سعيد جليلی دولت و  قوه مجريه را  به مثابه يک قطار توصيف کرد و گفت:«جدا از اينکه (اين قطار)  بايد کجا برود يکی از مشکلات اين است که اين قطار بسيار کند است حالا نمی خواهيم بی انصافی بکنيم بگوييم که متوقف است نه کند است و بايد خيلی سريعتر از اين حرکت بکند.»

سعيد جليلی اضافه کرده است:« يکی از بحثهايی که الان وجود دارد اين است که خب چگونه اين قطار بايد به حرکت در بيايد و آنهم با سرعتی در خور و شايسته گفتمان انقلاب اسلامی و مسير پيشرفت ملت ايران اين که بتواند اين را به خوبی به سرعت برساند به آن اهداف خودش و اين به نظر من يکی از بحثهای بسيار مهم و ضروری است .»

سعيد جليلی سفر های استانی «هيات دولت» را  يک پاسخ هوشمندانه  دانسته و اضافه کرده است:«اما اين کافی نيست امروز بايد سفرهای وزارت خانه ای صورت بگيرد.»

طی روز های اخير شماری از رسانه های  اصولگرايان سعيد جليلی را ادامه دولت محمود احمدی نژاد  توصیف کرده  و  گفته اند که وی نزديکترين نامزد به دولت دهم است.

در همين زمينه، اميدوار رضايی، معاون قوانين مجلس، با اشاره به اين که «سرنوشت» محمود احمدی‌نژاد با انتخابات پايان نمی‌پذيرد، گفت: «جليلی گزينه احمدی‌نژاد است.»

اميدورا رضايی به وب سايت خبری «خانه ملت» وابسته به مجلس، گفته است:«سرنوشت فردی مانند احمدی‌نژاد بعد از انتخابات رياست‌جمهوری روشن است چون دولت در انتخابات آتی رياست‌جمهوری برای ورود جليلی برنامه‌ريزی کرد. حمايت وزرای دولت احمدی‌نژاد از جليلی در مصاحبه‌های مختلف نشان‌دهنده اين موضوع است.»

«خروج سرمايه از کشور»

محمدرضا عارف  نيز با  شبکه جهانی جام‌جم گفت وگو کرده است. محمدرضا عارف در اين برنامه از «خروج مغز ها» از کشور انتقاد کرده و گفته است:«سالانه ۵۰ ميليارد دلار سرمايه از کشور خارج می‌شود. بايد برای جذب نخبگان و متخصصان برنامه ريزی کنيم. نبايد با نخبگان برخورد نامناسب صورت گيرد.»

محمدرضا عارف همچنين گفته است : چهار ميليون شهروند ايرانی  در خارج از کشور زندگی می کنند  که سفيران فرهنگی ما هستند. بايد از ديپلماسی فرهنگی و علمی برای ارتباط با کشورها استفاده کنيم.

گزارش ها حاکی برنامه تلويزيونی محمدرضا عارف برای لحظاتی به دليل آنچه که «علت اختلال فنی» خوانده شده، قطع شده است.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply