تکذیب خبر بازداشت متهم انفجارهای بوستون




در پی انتشار خبر بازداشت متهم بمب‌گذاری بوستون توسط رسانه‌ها، اف.بی.آی با صدور بیانیه‌ای این خبر را تکذیب کرد و با اشاره به احتمال بروز پیامدهای ناخواسته‌ی نشر چنین اخباری، از رسانه‌ها خواست تا پیش از انتشار، تاییدیه خبر را از مجاری مناسب اخذ کنند.
روز چهارشنبه، هفدهم آوریل، «شبکه سی.ان.ان»، گزارش داد که کارشناسان پلیس فدرال آمریکا با تحلیل دو ویدیو از صحنه حادثه، موفق شدند تا متهم را شناسایی کنند.
«آسوشیتدپرس» نیز با تایید این خبر، گفت که تصاویر ثبت شده توسط دوربین‌های مدار بسته یکی از شعب فروشگاه‌های «لرد اند تیلر» (Lord & Taylor) که در میان دو محل انفجار قرار داشت، موجب شناسایی و بازداشت متهم شده و وی تا ساعات آینده در برابر دادگاه فدرال قرار خواهد گرفت.
دقایقی بعد از انتشار این خبر، «رویترز» گفت که هنوز کسی دستگیر نشده و «شبکه سی.ان.ان» نیز گزارش کرد که علی‌رغم تایید اولیه خبر، اکنون منابع می‌گویند که سوءتفاهمی میان مقامات فدرال، باعث نشر این خبر شده است. سی.ان.ان سپس در گزارش اعلام کرد: «یک مقام قضایی بوستون به خبرنگار ما گفت: او را گرفتیم (We got him!) اما مشخص نکرد که منظور وی دقیقا شناسایی یا بازداشت متهم بوده است!»
اف.بی.آی در بیانیه‌ای نوشت: «برخلاف خبرهایی که به صورت گسترده منتشر شد، هیچ بازداشتی در رابطه با حمله‌ها به ماراتون بوستون صورت نگرفته است.» پلیس فدرال آمریکا از رسانه‌ها خواست که با توجه به امکان بروز پیامدهای ناخواسته، علی‌الخصوص در این مرحله که تحقیقات در قسمت‌های ابتدایی قرار دارند، دقت بیشتری بعمل آورده و تلاش کنند تا قبل از انتشار گزارش، تاییدیه خبرها را از مراجع مناسب بگیرند.

Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply