زمین‌لرزه جنوب‌شرقی ایران ۳۴ کشته در پاکستان بر جای گذاشت





روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی حدود ۷٫۸ ریشتر استان سیستان و بلوچستان ایران در نزدیکی مرز پاکستان را لرزاند. این زمین‌لرزه در کشورهای اطراف هم احساس شد و در پاکستان ۳۴ کشته بر جای گذاشت. تاکنون تلفات جانی در ایران گزارش نشده است.

کانون این زمین‌لرزه در ۳۶ کیلومتری منطقه گُشت، حد فاصل خاش و سراوان، گزارش شده‌است.

گفته‌های شاهدان عینی از منطقه زلزله‌زده، گزارش‌های رسانه‌ها و اظهارات مقامات ایرانی حاکی از آن است که این زمین‌لرزه در ایران تلفات جانی در پی نداشته است.

شبکه خبر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پیشتر از جان باختن دست‌کم ۴۰ نفر بر اثر این زمین‌لرزه خبر داده بود اما در خبرهای بعدی به نقل از مقام‌های مسئول این خبر تکذیب شد.

مرتضی اکبرپور، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور، به ایسنا گفته است که زلزله سراوان تا این لحظه خسارت جانی نداشته است.  

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر ایران، نام شهرهای خاش، زاهدان، ایرانشهر در ایران، و رودبار در افغانستان و مسقط در عمان به عنوان مناطق زلزله‌زده بیان شده است.

این گزارش هم‌چنین می‌افزاید که بر اثر این زلزله، تمامی مراکز اداری و تجاری دبی تعطیل شده و مردم دبی و ابوظبی به خیابان‌ها آمده‌اند.
Tags: , ,

About author

Curabitur at est vel odio aliquam fermentum in vel tortor. Aliquam eget laoreet metus. Quisque auctor dolor fermentum nisi imperdiet vel placerat purus convallis.

0 نظرات

Leave a Reply